مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان:

جایگاه حوزه هنری در توسعه فرهنگ وهنر در کردستان جایگاه بسیار رفیعی است

جایگاه  حوزه هنری در توسعه فرهنگ وهنر در کردستان جایگاه بسیار رفیعی است
علی مرادی مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان با اشاره به برنامه ها وتولیدات حوزه هنری در استان کردستان نقش حوزه هنری در توسعه فرهنگ وهنردر کردستان را بسیار ارزشمند عنوان کرد.
شنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
کد خبر :  ۱۶۲۶۲۵

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، صبح امروز علی مرادی مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان با افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار گفت: صدا وسیما در کنار پوشش خبری و رسانه ای رویدادهای فرهنگی وهنری به عنوان یک ناظرتمامی فعالیت های صورت گرفته در سطح استان در بخش های مختلف را رصد کرده و برهمین مبنا حوزه هنری در تولید و برگزاری برنامه های متنوع از جایگاه بالایی دراستان برخوردار است.

مرادی به تلاش صدا وسیمای مرکز کردستان در جهت تولید آثار متناسب با فرهنگ وهنر بومی منطقه کردستان اشاره کردو گفت: در همین راستا این آمادگی را داریم تا از طرح ها و ایده های هنرمندان مرتبط با حوزه هنری استان کردستان در بخش های مختلف در جهت تولید آثار هنری با حضور و نقش خود هنرمندان بهره برداری کنیم.

وی به بحث تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: مهمترین راه نفوذ این تهاجم در بخش رخنه در فرهنگ وباورهای مردم است و ما متولیان با کمک دغدغه مندان این عرصه و هنرمندان و اساتید دانشگاهی تلاش کنیم تبعات آن را با اعتماد سازی و آگاهی سازی اجتماعی و تولیدات فاخر به حداقل برسانیم.

مرادی با تمجید از تلاش های حوزه هنری در بخش تاریخ شفاهی نیزگفت: این عرصه علی رغم تمام تلاش هایی که صورت گرفته است نیازمند توجه جدی تر است و صدا وسیما این آمادگی را دارد تا در این بخش با تشکیل کمیته ای تخصصی حوزه هنری را همراهی کند.

وی به توانمندی استان کردستان در عرصه فیلم اشاره کرد و با اشاره به موفقیت های گسترده فیلمسازان استان در جشنواره های داخلی و خارجی پیشنهاد داد: حوزه هنری و صدا وسیما ی مرکز کردستان مقدمات برگزاری یک جشنواره فیلم مستند را در استان پایه ریزی و به صورت سالیانه اجراء کنند.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز کردستان با قدردانی از همکاری حوزه هنری کردستان در برگزاری جشنواره اقوام که به زودی در کردستان با حضور گروه های برتر موسیقی اقوام در سنندج برگزار می گردد تصریح کرد: سیاست صدا وسیما انعکاس خدمات و تلاش های صورت گرفته نهادها و دستگاه های مختلف است و درکنار انعکاس آن تلاش می کنیم تا با به تصویر در آوردن مشکلات موجود در استان با بهره مندی از نظر کارشناسان و متخصصین در جهت رفع ان ها اقدام کنیم.

وی در پایان از آمادگی کامل صدا وسیما در پوشش رویدادها و فعالیت های حوزه هنری در بخش های مختلف خبر دادو افزود: تلاش خواهیم کرد همچون سنوات گذشته نوزدهمین یادواره شمس قریشی را به صورت مستقیم پوشش دهیم.

ارسال نظر