۷۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی در کردستان اضافه شد

۷۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی در کردستان اضافه شد
رئیس حوزه هنری کردستان با اشاره به افتتاح ۹ سالن سینمایی جدید در نهم مردادماه از اضافه شدن ۷۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی در کردستان خبر داد.
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر :  ۱۵۰۰۵۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان ، امین مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار کرد: ۹ سالن سینمایی در کردستان به سرانه سالن‌های سینمایی اضافه می‌شود و شمار سالن‌های استان به ۱۴ مورد ارتقاء پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد سالن جدید سه سالن در سقز چهار سالن در سنندج و ۲ سالن در شهرستان بیجار افتتاح می‌شود.

رئیس حوزه هنری کردستان زمان افتتاح این سالن‌ها را نهم مردادماه عنوان کرد و گفت: مجموع صندلی‌های این ۹ سالن ۷۰۰ صندلی است که ۴۶۹ صندلی آن مربوط به شهرستان سقز است.

مرادی خاطرنشان کرد: فرهنگ، زیربنای توسعه است. اگر بخواهیم در جامعه توسعه اتفاق بیفتد، باید به مؤلفه‌های فرهنگی توجه کنیم که سینما یکی از این مؤلفه‌ها است.

وی تصریح کرد: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، در کنار تغییر نگاه مسئولین کشور نسبت به استان، اتفاق‌های بسیار ارزشمندی در بخش فرهنگ و هنر و توسعه زیرساخت‌ها در استان اتفاق افتاد که ساخت سینما بهمن سنندج به عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین سینماهای کشور در سنندج یکی از آن موارد است.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با افتتاح پردیس سینما بهمن سنندج رویدادهای فرهنگی گسترده‌ای از جمله جشنواره‌ها، همایش‌ها و پاتوق‌های فرهنگی در این مکان برگزار شد و سنندج به مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی تبدیل شد.

مرادی افزود: سقز با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی به‌عنوان دومین شهر بزرگ کردستان نیاز به سالن سینما داشت و تلاش کردیم تا ساخت پردیس سینما مهر سقز را به عنوان مطالبه جدی مردم و هنرمندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسانیم.

رئیس حوزه هنری کردستان عنوان کرد: کلنگ‌زنی سینما سقز در دهه فجر ۹۸ با حضور استاندار کردستان انجام شد و علیرغم شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی امروز شاهد احداث این سینما هستیم و از شنبه این سینما به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادی گفت: در سینما سقز امکان برگزاری کنسرت و جشنواره وجود دارد و در کنار سالن‌های سینمایی کافه کتاب و گالری مانا به عنوان گالری استاندارد نیز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار دلی است و بر اساس بخشنامه و دستورالعمل و ساعات اداری کار فرهنگی به نتیجه نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: برای پروژه‌های عمرانی باید پیوست‌های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: احداث سینما هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری در مسیر فرهنگ به شمار می‌رود و باید عدالت فرهنگی در تمام شهرهای استان وجود داشته باشد.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: حوزه هنری این آمادگی را دارد در صورت درخواست مردم و مسئولین اقدام به احداث سینما در سایر شهرستان‌های استان بکند و در این زمینه محدودیتی نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان و فیلم‌سازان کردستان حرف برای گفتن دارند، گفت: در زمینه تولید فیلم کوتاه توانسته‌ایم به بهترین شیوه ممکن در سطح کشور و جهان بدرخشیم.

به گفته وی، فیلم‌سازان کردستانی با تولید فیلم‌های قوی در جشنواره‌های مطرح در سطح کشور و جهان توانسته‌اند بهترین جوایز را کسب کنند و برای استان افتخارآفرین باشند.

مرادی در خصوص پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز گفت: ۴ سالن به مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج افزوده شده است که یکی از سالن‌ها مختص سینمای کودک و یک سالن مختص اکران فیلم‌های روز جهان خواهد بود.

وی ادامه داد: ساخت سینمای روباز به‌عنوان نخستین سینمای روباز غرب کشور با امکانات ویژه در کنار یک سالن با قابلیت برگزاری تئاتر و همچنین استودیو صدا و دوبله مهر از دیگر امکاناتی است که به مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج افزوده شده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: همزمان با این پروژه‌ها دو سالن به سینما آزادی بیجار افزوده شده است و این سینما در قالب یک پردیس سینمایی با امکان اکران همزمان چندین فیلم و قابلیت اکران سینمای کودک در کنار یک گالری استاندارد خدمت‌رسانی به مردم فهیم بیجار را آغاز می‌کند.

وی سقز را دارای پتانسیل‌های بالای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: به زودی اثرات مثبت پردیس سینمایی مهر سقز با امکانات در نظر گرفته شده در بخش‌های مختلف هنری و فرهنگی سقز را خواهیم دید.

مرادی در پاسخ به میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها با تقدیر و تشکر از مجموعه مدیریتی استان از جمله استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نماینده ولی‌فقیه، همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: بخشی از هزینه‌ها از محل اعتبارات استانی و بخشی ملی بوده است که گزارش کامل آن در مراسم افتتاحیه اعلام خواهد شد.

وی گریزی هم به ثبت جهانی اورامان زد و با تبریک این رویداد بزرگ فرهنگی به مردم استان علی‌الخصوص منطقه اورامانات گفت: اینگونه کارها سرمایه‌گذاری برای آیندگان است و قطعاً مردم به خوبی در خصوص اقدامات صورت گرفته قضاوت خواهند کرد و در کنار انتقادها، کارهای خوب را هم ستایش خواهند کرد.

مرادی با تأکید بر عادلانه قضاوت کردن اقدامات مسئولین گفت: ما در حوزه هنری به دنبال کار سیاسی و سیاسی کاری نیستیم و معتقدم در کار فرهنگی کار سیاسی و سیاسی‌کاری مانند سم و آفت برای مدیر فرهنگی است، بنابراین هر کار مثبت توسط هر جریان و دسته‌ای قابل ستایش است و باید قدر دانسته شود و برای خدمت به مردم جناح‌بندی و سیاسی‌کاری را باید کنار گذاشت.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: پیاده‌راه فردوسی در کنار انتقادات به ایرادات جزئی که می‌توان به آن داشت یک اقدام ارزنده و شجاعانه بود که انجام شد و حالا باید با برنامه‌ریزی بسترهای لازم استفاده بهینه و درست از این امکان ارزنده را در جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در آن به کار بست و متولیان فرهنگی نسبت به تعریف پیوست فرهنگی آن اقدام کنند.

در پایان این نشست خبرنگاران حاضر در این نشست از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج بازدید کردند.

ارسال نظر