پردیس سینمایی سقز دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است/آمادگی ساخت سینما در کامیاران وقروه

پردیس سینمایی سقز دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است/آمادگی ساخت سینما در کامیاران وقروه
مدیرعامل موسسه فرهنگی و تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری با بیان اینکه پردیس سینمایی سقز دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: این پردیس با پیشرفته ترین تجهیزات صوتی و تصویری تا پایان سال افتتاح می‌شود.
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر :  ۱۳۵۹۸۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان ، سیدمصطفی حسینی روز سه شنبه در بازدید از مجموعه پردیس سینمایی شهرستان سقز اظهار داشت: این پردیس سینمایی دارای گالری هنری، کافه کتاب، کافی شاپ، بخش‌های مختلف فرهنگی است و بزودی در اختیار فرهنگ دوستان این شهرستان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: بیش از ۳۵ میلیارد ریال برای تجهیز این مجموعه هزینه خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

حسینی با اشاره به دیدار معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور با استاندارگفت: در این دیدار استاندار ساخت سینما در شهرهای کامیاران وقروه را به عنوان یک ضرورت خواستار شدند که این مهم در صورت همکاری مسئولین این دوشهرستان به عنوان اولویت در دستور کار مؤسسه بهمن سبز قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز اظهارامیدواری کرد: ساخت این مجموعه های سینمایی در شهرهای مختلف استان زمینه ارتقای شاخص های هنری وفرهنگی در این استان فرهنگی بیش از پیش مهیا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سقز هم در این بازدید اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد ریال برای ساخت این طرح از محل اعتبارات شهرستانی و استانی هزینه شده است.

کامیل کریمیان یادآور شد: سقز با داشتن سابقه دیرین فرهنگی و غنی در حوزه هنرهای نمایش، سالها از داشتن سینما محروم بود که افتتاح سینما نقش مهمی در توسعه و گسترش فرهنگ به عهده دارد.

وی با قدردانی از مجموعه حوزه هنری استان کردستان در اهتمامی که در جهت ساخت این پروژه داشته اندگفت: تلاش و همت رئیس حوزه هنری و همکارانشان در این مدت علی رغم تمامی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ... ودقت نظری که در ساخت این مکان داشته اند ان شاء ا... با نصب تجهیزات به روز سینمایی محیطی درخور شأن و جایگاه مردمان این شهر تاریخی کردستان را رقم خواهد زد.

طرح پردیس سینمایی شامل سه سالن که سالن اصلی آن ۴۶۰ نفره و دارای ۲ سالن ۴۶ نفره است.

در این بازدید، رییس سازمان سینمایی حوزه هنری، معاون اداری و مالی حوزه هنری، مدیر پخش و بازاریابی بهمن سبز و نمایندگانی از حوزه هنری استان کردستان حضور داشتند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

ارسال نظر