بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان ازپردیس سینمایی سقز/مرادی، ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و هنری در استان اولویت حوزه هنری است

بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان ازپردیس سینمایی سقز/مرادی، ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و هنری در استان اولویت حوزه هنری است
رئیس حوزه هنری کردستان گفت: بالاترین عنصری که در توسعه اقتصادی هر بخشی نقش اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه است و ارتقا و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی یک ضرورت است.
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد خبر :  ۱۳۳۰۴۸

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان صبح روز سه شنبه 25 شهریور 99 در اولین بازدید خود از طرح های عمرانی استان از پروژه احداث پردیس سینمایی سقز که توسط حوزه هنری در حال انجام است بازدید کرد.

دراین بازدید امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گزارشی اظهار کرد: شقز به عنوان دویمن شهر پرجمعیت استان با قدمت دیرینه و پتانسیل های بالای فرهنگی وهنری متأسفانه از لحاظ زیر ساخت های فرهنگی وهنری از جمله سینما با مشکل مواجه است.

وی افزود: در راستای توسعه متوازن امکانات و توجه حوزه هنری به عنوان مولود هنر انقلاب به ایجاد زیر ساخت های لازم پروژه ساخت پردیس سه سالنه سینمایی با کاربری های مختلف از اسفند ماه 98 با حمایت های استاندارکردستان، رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقزو اداره آموزش وپرورش این شهرستان با مشارکت مؤسسه فرهنگی وهنری بهمن سبز آغاز گردیده است.

مرادی ادامه داد: هرچند بدلیل شیوع ویروس کرونا چند ماهی این پروژه به تأخیر افتاد اما ان شاء ا... ظرف دو سه ماه آینده این پردیس با سه سالن سینمایی، کافه کتاب، گالری آثار هنری و امکانات جنبی مختلف فعالیت خود را آغاز کرده و ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه فرهنگ وهنردر شهرستان سقز ایجاد می گردد.

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ و هنر در بحث پیشرفت و وتوسعه در زمینه های مختلف افزود: پایه تمام مسائل ما، مسئله فرهنگی است به این معنا که اگر فرهنگ جامعه درست شود نوع مصرف مردم تغییر می‌کند و اقتصاد کشور از سمت و سوی دلالی به سوی تولید سوق پیدا می‌کند.

مرادی یادآور شد: با راه اندازی این سینما و تعدادی سالن سینمای دیگر در مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی بیجار به زودی بیش از ۸۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی درکردستان اضافه می گردد.

در جریان این بازدید نماینده ولی فقیه در استان کردستان و هیئت همراه در اولین حضور میدانی خود در استان  از بخش‌های مختلف در دست احداث پردیس سینمایی استقلال سقز بازدید و از نزدیک در جریان توسعه این مکان فرهنگی قرار گرفتند.

ارسال نظر