فرهنگ زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی / سینمای روباز در پردیس سینما بهمن راه‌اندازی می‌شود

فرهنگ زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی / سینمای روباز در پردیس سینما بهمن راه‌اندازی می‌شود
رئیس حوزه هنری کردستان از راه‌اندازی سینمای روباز در پردیس سینمایی بهمن سنندج درایام هفته وحدت خبر داد.
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کد خبر :  ۱۳۲۱۶۴

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کردستان ، امین مرادی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج ضمن گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد:امروز با شرایط قرنطینه خانگی ناشی از شیوع ویروس کرونا می توانیم به عظمت و شکوه مقاومت و پایداری آزادگان که سالیان متمادی در سختترین شرایط انسانی در زندان های رژیم بعث را سپری کردند پی ببریم.

وی با اشاره به پیشرفت های صورت گرفته انقلاب افزود: تمامی این پیشرفت ها مرهون رشادت های شهداء، ایثارگران و آزادگان عزیز میهن عزیزمان است که با استواری خود زمینه رشد را فراهم کردند.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد:  رسانه‌ها نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دارند و قطعا اگر به واسطه وجود اصحاب رسانه‌ نباشد بسیاری از برنامه‌ها در قالب یک سالن باقی خواهد ماند.

وی گفت: همواره رسانه‌ها را به عنوان بازوی توانمند و تاثیرگذاری در کنار خود می‌‌بینیم و از تلاش‌های آنان در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات و برنامه‌های حوزه هنری تقدیر می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری کردستان در ادامه به تاثیر بسزای فرهنگ و توسعه فرهنگی در رشد و بالندگی هر جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ مهم‌ترین زیربنای توسعه است و تا زمانی که به حوزه فرهنگ توجه نکنیم توسعه‌ای در بخش اقتصادی نه ممکن است و نه مفید.

وی افزود: کار فرهنگی یک کار زمان‌بر است و باید یک پروسه طولانی را برای اینکه به نتیجه برسد طی کند.

وی اذعان کرد: شناسایی ظرفیت‌ها در کارهای فرهنگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است لذا باید در مرحله اول ظرفیت‌ها را شناسایی کرد و بعد برای انجام آن برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

مرادی تصریح کرد: وجود پیوست فرهنگی برای  و پروژه‌های اقتصادی، اجتماعی و عمرانی ضروری است، اگر پیوست فرهنگی وجود نداشته باشد بنا به فرموده مقام معظم رهبری برخی اوقات ممکن است تصمیم گیری ها و تصمیم سازی هاو مصوبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و حتی علمی تبعان منفی در جامعه بوجود آورد بدلیل نبود پیوست فرهنگی است .

تلاش در جهت پیدا کردن واکسن اجتماعی در کنارکشف واکسن کوید 19  ضروری است

وی در ادامه گفت: اگر امروز با مشکل شیوع ویروس کرونا مواجه هستیم و تلاش جهانی برای یافتن درمان آن وجود دارد اما باید در کنار این مهم، واکسن اجتماعی برای معضلات اجتماعی دوران پساکرونا را هم مورد توجه قرار دهیم.

رئیس حوزه هنری کردستان از راه‌اندازی سینمای روباز در پردیس سینما بهمن سنندج درایام ماه ربیع الاول خبر داد.

وی در ادامه به برخی زیرساخت‌های فرهنگی ایجاد شده توسط حوزه هنری استان از سال 90 تاکنون گریزی زد و گفت: در کنار سینما بهمن به عنوان یکی از پردیس‌‌های بی‌بدیل در غرب کشور، ساخت پردیس سینمایی سه سالنه در شهر سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان را آغاز کرده ایم.

وی اضافه کرد: با پیگیری بسیار خوب فرمانداری ویژه سقز و همکاری برخی دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، پردیس سینمایی  سقز اردیبهشت ماه امسال کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن هم با رشد خوبی مواجه است.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: با شیوع کروناویروس و اهمیت توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، حوزه هنری کردستان برنامه‌های متنوعی را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش کرد که از استقبال بسیار خوبی برخوردار شد.

مرادی خاطرنشان کرد: برگزاری شب شعر مجازی با عنوان «ئیواره شیعریک بو ئه‌م روژانه»، جشنواره «در خانه هنرمندانه بمانیم» در هشت بخش، جشنواره ملی عکاسی مان با محوریت ویروس کرونا و ایثار کادر درمان، برگزاری چهار کنسرت با حضور هنرمندان و....از اقدامات حوزه هنری در این دوران کرونایی بوده است.

وی به راه‌اندازی پویش «دف نوای رحمت» در فضای مجازی توسط حوزه هنری اشاره کرد و تصریح کرد: جشنواره دف‌نوازی «دف نوای رحمت» با این هدف که این جشنواره تسلسل خود را از دست ندهد در این شرایط کرونایی در قالب پویشی در فضای مجازی کلید خورده است که علی رغم استقبال از این پویش  هنوز به آن نقطه ایده‌آل و مورد نظر نرسیده است.

کار تیمی موجب موفقیت و پیشبرد کارها

مرادی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت حوزه هنری کردستان در تعریف و اجرای برنامه‌ها، کار تیمی است و همین کارهای تیمی موجب موفقیت و پیشبرد اهداف این نهاد انقلابی شده است.

وی در ادامه به موضوع مهم اقتصاد هنر به عنوان یکی از دغدغه‌های حوزه هنری نام برد و گفت: جشنواره دف‌نوازی دف نوای رحمت در کنار تاثیرگذاری که در بعد معرفی ظرفیت‌های استان در زمینه دف‌نوازی داشت به جذب گردشگر و اقتصاد هنر به ویژه برای سازندگان دف کمک می‌کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان خاطرنشان کرد: همانگونه که اگر کارخانه‌ای تولید نداشته باشد حیاتش با لطمه مواجه می‌شود در حوزه فرهنگ هم باید تولید داشته باشیم و تولید را تبدیل به محصول نماییم تا بتوانیم آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف را به حداقل برسانیم.

مرادی گفت: هنرمندان انسان‌های تاثیرگذار و شناخته شده جامعه هستند، که به لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارند و شیوع کرونا هم به آنها آسیب زد.

 

بیشترین آسیب کرونا به بخش فرهنگ وهنر وارد شده است

وی در این زمینه افزود: بیشترین ضربه در زمینه کرونا به بخش فرهنگ و هنر وارد شده است که ضمن قدردانی از تلاش دولتمردان جهت جبران این آسیب ها اما متأسفانه میزان ضرر وزیان وارده به این بخش به حدی است که نیازمند توجه بیشتر و جدی دولت است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی که بیشترین پایه آن بر برنامه های حوزه هنری ازجمله اجرای گروه 1000 دف و برگزاری جشنواره دف و تولیدات موسیقایی و حمایت از ارکستر فیلارمونیک کردستان  بوده است گفت: ما در هیچ برنامه ای به دنبال نام ونشان نیستیم هرچند معتقدیم که قدردانی کردن می تواند ایجاد انگیزه کند ولی در نهایت معرفی سنندج به عنوان شهر خلاق افتخار بزرگی است که نصیب مردم فهیم و هنرمند پرور کردستان گردیده و به آن افتخار می کنیم.

تبدیل تهدید به فرصت دوران کرونا با ابزار هنر

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دوران کرونا یک دوره بسیار تلخ و سختی است که سلامتی و نشاط اجتماعی را در سطح جهان تهدید می کند اما هنر این است که این تهدید را بتوانیم به یک فرصت تبدیل کنیم که ما سعی کرده ایم در بحث گسترش زیر ساخت های فرهنگی استان را به جایگاه واقعی خود برسانیم و ان شاء ا... در چند ماه آینده با افتتاح پروژه های در دست اقدام شاخص های فرهنگی استان را به میزان قابل توجهی ارتقاء بخشیم.

وی در این زمینه ادامه داد: تبدیل پردیس سینمایی به 7 سالن، تبدیل سینما آزادی بیجار به پردیس با احداث دو سالن دیگر، ساخت پردیس سینمایی سقز با سه سالن مجهزو امکانات دیگر بخشی از پروژه هایی است که در سالجاری به بهره برداری رسیده و تعداد صندلی های سینمایی استان به 2000 صندلی  که با افتتاح این طرح ها  شاخص های مد نظر از لحاظ سرانه صندلی در استان  به نحو چشم گیری افزایش پیدا می کند.

مرادی با قدردانی از مسئولین ارشد استان ازجمله نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار کردستان ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حمایت از پروژه های در دست اقدام حوزه هنری گفت: تمام تلاش خود را در جهت افزایش سطح فرهنگ وهنر به کار خواهیم بست و با تلاش همکارانمان در حوزه هنری استان تا پایان سال تولیدات ارزنده ای در بخش های مختلف هنری را رونمایی خواهیم کرد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از  اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر