فرماندار بیجار:

تعهد به انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی هنرمند "پروانه معصومی " است

تعهد به انقلاب اسلامی مهمترین ویژگی هنرمند
فرماندار بیجار گفت: تعهد به انقلاب اسلامی از مهمترین ویژگی های زنده یاد " پروانه معصومی " است و حمایت و قدر شناسی از چنین هنرمندانی ضروری است .
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر :  ۱۶۳۲۹۳

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، محمد حسین محبیان شامگاه سه‌شنبه 5 دی ماه در آئین نکوداشت مرحومه پروانه معصومی که در پردیس سینمایی آزادی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: قدر دانی و قدرشناسی از هنرمندان ضروری است و دیار گروس خوشبختانه هنرمندان و مفاخر بزرگی را در دامان خود پرورش داده و باید در راستای حمایت از این هنرمندان تلاش کرد.

وی افزود: راز ماندگاری مرحومه معصومی در عرصه هنر این بود که این هنرمند متعهد همواره به محتوای اثر هنری خود توجه می‌کرد و در فیلم‌های گیشه‌ای حضور نمی‌یافت.

فرماندار بیجار تاکید کرد: حساسیت این بانوی مرحومه در انتخاب‌های گزینشی نقش‌های ایفا شده و ریزبینی از رموز ماندگاری‌شان بود که مایه افتخار ماست.

محبیان اضافه کرد: هنرمندان نمی‌میرند و خلق آثار با محتوای این هنرمندان یاد و خاطره آنها را همواره در اذهان زنده نگه می‌دارد.

وی در پایان تصریح کرد: مرور و بررسی آثار هنرمند «پروانه معصومی» به درک بیشتر نسل امروز از نمونه یک بانوی هنرمند مسلمان  کمک خواهد کرد.

در پایان این مراسم حاج ابوطالب کبودرآهنگی برادر زنده یاد پروانه معصومی با قدردانی از اهتمام مسئولین شهرستان بیجار در برگزاری این مراسم باشکوه گفت: آنچه که امروز شاهد آن بودم هیچگاه از ذهن و خاطر بنده محو نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه ما فرزندان حاج حسن در تهران بزرگ شده ایم اما همواره خود را متعلق به این خطه و زادگاه پدرمان دانسته و می دانیم .

 

برادر پروانه معصومی با بیان خاطراتی از خواهرش گفت: یکی از ویژگی های بارزی که این هنرمند در طول دوران فعالیت هنری خود داشتند وسواس بسیار در انتخاب متن و نقشی که بازی می کردند داشت و همین امرهم در کنار ایمان قوی که داشتند به او در ایفای نقش های ماندگار و ارزشی کمک کرد.

در ادامه این مراسم شاعران :علی احسان فریدونی" و " محمد رحیمی رضوان " سروده های خود را به یاد این هنرمند قرائت کردند و سپس از پرتره بانو "پروانه معصومی"  به قلم "مریم قاسم نژاد" رونمایی بعمل آمد و در پایان به مناسبت سالگرد شهادت ام البنین مداح کربلایی هادی عینی به روضه خوانی پرداختند.

شامگاه سه شنبه 5 دی ماه 1402 آیین بزگداشت زنده یاد "پروانه معصومی " در زادگاه پدری شان " بیجار" با حضور گسترده علاقه مندان این هنرمند برجسته برگزار شد.

دراین مراسم  که با حضور مهندس محبیان فرماندار ، حجت الاسلام خورشیدی امام جمعه بیجار، سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ، اعضای شورای تامین و اداری ، مسئولین ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خانواده‌مرحومه، هنرمندان و مردم هنردوست ومتعهد بیجاری برگزارشد .

"پروانه معصومی"، در بیش از نیم‌قرن فعالیت هنری، همواره بر مدار اخلاق گام برداشت و با وجود شهرت فوق‌العاده‌اش اما هیچ‌گاه حاشیه نیافرید و به اصول اخلاقی، التزامی ویژه داشت.

وی طی ۲۷ سال اخیر، در گیلان حضور پیدا کرد که این اتفاق بر پرکاری او تأثیر گذاشت. او در گیلان، در مقام کارآفرین ظاهر شد و ده‌ها نفر را شاغل کرد.

مهربانی، دوری از هیاهو، اخلاق‌مداری و پرهیز از اختلاف‌افکنی و حواشی، از جمله خصائل ممتاز معصومی محسوب می‌شد که اجازه نداد تا نام این بازیگر هیچ‌گاه در سایه قرار بگیرد.

 

ارسال نظر